Translate ☆★☆

czwartek, 12 lutego 2015

Pączki pączki pączki

W tamtym roku w biegu tym razem robiłam wczoraj post miał również wczoraj ale utknęłam w kuchni do 1 w nocy. ..
Mój przepis bardzo prosty wręcz babciny. ..


Składniki :

1 szkl. mleka
5 dag drożdży
3 łyżki cukru
1 łyżka soli
1/2 kg mąki
1 łyżka cukru waniliowego
1 jajko
4 żółtka
4 łyżki rozpuszczonego masła
2 łyżki spirytusu

Wykonanie :

Drożdże rozpuścić w ciepłym ale nie gorącym mleku,  dodać łyżkę cukru i łyżkę mąki,  wymieszać i odstawić do wyrośnięcia drożdże które powinny się spienić....

Mąkę przesiać z cukrami i solą.

Jajko utrzeć z żółtkami.

Do mąki wlać drożdże i żółtka,  spirytus i masło. .. wyrobić ręcznie ciasto tak aby odstawało od ręki.  Przykryć ściereczką i zostawić na ok. 30 min (powinno podwoić swoją objętość).

Ciasto można rwać na małe kulki lub rozwałkować i wykrywać szklanką.

Nadzienie dowolne.

U mnie z kakaem typu Puchatek gdyż są później rewelacyjne jak z czekoladą i moje smyki lubią. ..

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Mniam, wyglądają pysznie :)
    Ja dzisiaj pochłonęłam już 3 pączki - dwa kupne, i jednego robionego przez moją babcię - pycha :)

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do komentowania, może macie podobne spostrzeżenia, rady etc.. chętnie poczytam.